Vem är jag då?

Jag har utan att presentera mig själv, (än en gång) släng mig ut i bloggvärlden. Dags för en grundlig presentation!

Jag heter Petri och bor i hjärtat av dalarna, närmare sagt idylliska byn Bäsna i Gagnefs kommun. Med mina 22 år i bagaget läser jag Entreprenöriellt företagande på Högskolan Dalarna. Programmet intresserar mig väldigt mycket, innehållet är kanon och jag lär mig massor om precis det jag vill hålla på med när jag blir "stor". Jag har fattat att företagare jobbar vettet ur sig och ger sig tusan på att just deras företagsidé ska fungera.! Precis sån vill jag bli! Jag vill vakna varje morgon och känna att det är jag som bygger min framgång, framtid och allt som hör till företagarens vardag. Jag är beredd att offra dygnets alla timmar åt att kämpa för det jag verkligen tror på. Att se mitt företag växa och kunna försörja mig på det jag verkligen älskar att hålla på med, det är min dröm! Går businessen bra är det bara en bonus!


För att komma tillbaka till presentationen om mig själv; jag älskar att fota! Innan skolan kom in i mitt liv var det det som upptog mycket av min vakna tid. Foton, bildredigering, trådläsning på olika fotoforum, kompositionstänk mm. Just nu känns det som att fotointresset blir bortprioriterat. Jag har fått annat att tänka på.

Just företagsidéer är något som jag är mycket road av. Att se hur olika organisationer fungerar, fantisera om min egna (förhoppningsvis kommande organisation), se hur andra lyckats med det dom verkligen vill. Tänk att få styra och ställa själv. Man är verkligen sin egen lyckas smed, även om det låter klyschigtär det verkligen sant! Mina egna idéer spinner jag på varje dag, men har hittils inte kommit på just DET jag vill jobba med. Jag kanske är för kräsen, inte vet jag, men jag har tid att fundera. Närmare bestämt minst ett och ett halvt år till. Då tar jag min examen...

 

Vad vill ni göra när ni är stora, eller är ni redan stora? Har ni ert drömyrke?

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va kul att du gör det :P



Den blir nog mer intressant med tiden.. men vi får se :) kul att ha en sådan här blogg iaf. Kul att läsa din också!

2010-02-04 @ 11:50:14
URL: http://www.gamerendering.com/java/
Postat av: Petri

Ja, jag ser fram emot att blogga om entreprenörskap. Det "lilla" jag vet kanske kan inspirera någon annan att starta eget. :)

2010-02-18 @ 17:28:12
URL: http://komigensverige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0